Pàgina del Facebook del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr
Pàgina del Linkedin del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Descobreix el canal de Youtube del Vapor Llonch

 

Breu guia per regentar un negoci o empresa a Catalunya d’acord amb la normativa lingüística

La secretaria de Política Lingüística presenta una breu guia amb orientacions als establiments que ofereixen productes i serveis a Catalunya perquè compleixin els requisits lingüístics establerts. La guia consta dels següents deu punts:

1. Feu servir almenys el català en els rètols, els cartells i les senyalitzacions de caràcter fix, a les indicacions de productes amb preus, a les llistes de preus, als horaris, a les indicacions i noms de les seccions, als plafons informatius i de seguretat, etc.

2. Distribuïu, com a mínim en català, els catàlegs, les llistes de productes i serveis, i els fullets i opuscles amb preus.

3. En els bars i restaurants, també teniu les cartes i els menús almenys en català.

4. Feu almenys en català la publicitat del producte o servei amb el preu als mitjans de comunicació, web, xarxes socials, bústies, etc.

5. Podeu atendre la clientela quan se us adreça oralment i per escrit tant en català com en castellà i, a la Vall d’Aran, en aranès.

6. Tingueu com a mínim en català els documents relacionats amb el cobrament (tiquets de caixa, factures, resguards de dipòsit, pressupostos, etc.) i els diferents tipus de contractes, les condicions generals i la documentació que se’n deriva.

7. Oferiu, almenys en català, l’embalatge, l’etiquetatge, les instruccions o manuals d’ús, i les informacions per al consum, l’ús i el maneig dels béns que produïu.

8. Feu servir almenys el català en les invitacions a comprar per megafonia.

9. Oferiu els convenis col·lectius de treball en la llengua oficial que acorden les parts. Si no hi ha acord, es redacten en català i castellà (i a la Vall d’Aran, en aranès) i en exemplars separats.

10. Si oferiu en línia productes o serveis, feu servir el català  també al web, a les xarxes socials i les aplicacions per atendre millor els clients.

Consulteu a les Preguntes més freqüents totes les obligacions generals i específiques.