Les empreses recentment incorporades al CEI i al CPE, exemples d’innovació i alt component tecnològic
L’Ajuntament de Sabadell compta amb el Centre d’Empreses Industrials (CEI) de Can Roqueta i el Centre de Promoció Empresarial (CPE) del carrer Tres Creus, dos centres-vivers d’empreses referents a Catalunya.
Tenen l’objectiu d’acompanyar les empreses a créixer i consolidar-se, trobar espais nous a la ciutat on ampliar la seva trajectòria empresarial i acollir nous projectes i empreses que enriqueixin el teixit empresarial de Sabadell.
En aquests moments, tant l’activitat empresarial que es duu a terme als centres pel que fa a reunions, formacions, jornades i esdeveniments diversos, així com el grau d’ocupació (al voltant del 85% en ambdós centres) es troben a nivells molt alts.
És de destacar, en el moment actual, que el perfil de les empreses allotjades als dos centres aporta un elevat valor al teixit empresarial de la ciutat de Sabadell i al seu entorn. En aquest sentit és especialment remarcable que les empreses que s’hi han incorporat els darrers mesos presenten un alt grau d’innovació i un destacable component tecnològic. La majoria són de recent creació, encara que també hi ha empreses en etapa de creixement.
Exemples d’algunes d’aquestes empreses amb activitats innovadores i/o tecnològiques incorporades al CEI i CPE entre juny de 2025 i maig de 2026 són:
- Neuroscience Company of Outperformance: entrenament esportiu d’elit mitjançant un sistema neurocognitiu
- Clévero: gestió de les capacitats productives d’empreses que requereixen un suport parcial o integral en les seves línies de fabricació, amb un enfocament personalitzat
- Caperva Química: planta d’I+D+i i de pilotatge orientada a tecnologies de filtració per a la indústria de procés. Permet realitzar assaigs i validacions amb sistemes de macro i microfiltració, així com filtració tangencial (UF, NF i òsmosi inversa), facilitant l’avaluació i optimització de processos abans del seu escalat industrial
- Northblid (Nexabab): consultoria d'enginyeria i software per a la millora de processos de taller i desenvolupament producte físic
Des del juny de 2025 fins al maig de 2026 hi ha hagut 12 incorporacions entre els dos centres, 8 al Centre d'Empreses Industrials i 4 al Centre de Promoció Empresarial.
Altres exemples d’empreses amb activitats empresarials innovadores i amb component tecnològic que ja s’havien incorporat al CEI o CPE els darrers anys (fins al juny de 2025) i que encara s’hi troben allotjades són:
- Subministrament i instal·lació de robots col·laboratius (cobots) i robots mòbils (AMR i AGV), així com tots els serveis vinculats
- Tecnologia de drons proveïdora de solucions DaaS (Drone as a Service)
- Disseny i fabricació de components optoelectrònics i equips d’instrumentació òptica
- Nova forma de venda d’obres d’art: exposicions art prodiversitat.
- Consultoria d'enginyeria
- Desenvolupament, fabricació i comercialització de dispositius de control de motilitat ocular
- Desenvolupament i comercialització de solucions d'embalatge industrial respectuós amb el medi ambient
- Aplicacions per a mòbil enfocades al sistema educatiu
- Construcció i comercialització d’estructures de protecció solar, amb eficiència energètica i ecològiques
Els centres ofereixen a les empreses allotjades un ampli ventall de serveis de suport, com poden ser els assessoraments per part de l’equip tècnic de l’Oficina d’Atenció a l’Empresa de Promoció Econòmica de Sabadell, així com de les associacions VAE, Secot i Asencat, formació empresarial, cerca de finançament, actes de networking, difusió i comunicació, servei d’intermediació laboral i altres.
L’allotjament als centres és també una oportunitat per ampliar la xarxa de contactes, ja sigui amb les empreses allotjades al centre, amb les empreses que assisteixen als diversos esdeveniments i actes al centre empresarial, o amb altres empreses de serveis o industrials que s’ubiquen a la ciutat i l’entorn.
Newsletter
Vols rebre informació relativa a empreses i emprenedoria? Subvencions, formació, esdeveniments, convenis de pràctiques… Subscriu-te-hi!
Crea un negoci en 48h
Si necessites ajut per tramitar la creació de la teva empresa, pots utilitzar els nostres PAE.
Centres d'empreses
Fes una visita virtual als nostres centres d’empreses, el lloc ideal per fer créixer la teva empresa.


